Alla inlägg under maj 2009

Av Mela - 29 maj 2009 05:50

Senare idag medan jag är på jobbet så kommer mitt kära ex hem till mig och hämtar katterna. Dom ska nämligen åka på semester i en månad! 4 härliga veckor i Dalarna hos deras människofarmor och hennes kattisar. Iggy kommer bli stormförtjust, hon är gravt förälskad i en stor och orange norsk skogskatt där som heter Boris. Boris tycker att hon är liten och efterhängsen!

I Dalarna har de 3 våningsplan att springa och leka på, bäst är ju källaren så klart! Och mycket mer att titta på.

Och om de har riktig tur så kommer de säkerligen få gå ut lite också... de brukar få det för farmor medan jag, deras mamma, håller på att svimma av oro blott av tanken på det!


Hur som helst håller mitt kattmammahjärta på att gå sönder, för att jag vet att de inte kommer vara här när jag kommer hem... Ska pussa på dom en massa nu!

Av Mela - 28 maj 2009 20:53

Nähä, inte tog inventeringen livet av mig... det var ju bra! Däremot är jag helt slut i huvudet! Att räkna en hel dag gör så med mig... Kommer att drömma om pallar! Och i drömmarna kommer jag upprepa mantran såsom

12 x 5 - 2 x 25 osv... eller 3, 6, 9, 12, 15, 16, 1675 + 19...

Men å andra sidan fick jag ju faktiskt åka truck idag, det är ju alltid kul! Fick till och med erbjudandet att få köra lite. Backade på det dock, är lite för feg... sen slapp jag ju faktiskt illaluktande tråkmånsar också! Så på det stora hela var det inte helt avskyvärt!


Ska nog hoppa i säng nu så att jag orkar upp 04.30 för duschning...



Av Mela - 28 maj 2009 05:30

Idag är det inventering på jobbet, vilket betyder fångenskap tills de behagar frige en... Inventeringar sköts i parform, typ som att man delar fotbojjor med någon annan. Denna någon annan brukar alltid:

1) vara dödstråkig

2) lukta svett (och då givetvis vara längre än vad jag är så min näsa automatiskt hamnar i armhålehöjd på personen i fråga)


Det här är dessutom första inventeringen efter kaffe/läsk/godisförbudet... tidigare har jag enbart överlevt med hjälp av min gamla vän Jolt Cola! Så jag lär ju dö idag... och dör jag inte idag så dör jag imorgon... för då fortsätter vi inventera! yay!

Till min begravning vill jag ha en hårförlängning, en fin vit fladdrig klänning.

Sen vill jag bli frystorkad, då det är minst miljöfarligt.


Mina baddjur kan Kitty få.

Kläderna är det bara för mor, Loll och andra att välja och vraka på.

Samma med mina cd-skivor.

Samma med mina böcker.

Jag har ju inte så mycket värdefullt... men det ni vill ha får ni väl slåss om!


Hej då och önska mig lycka till! Men jag kommer som saagt dö idag... alternativt i morgon!

Av Mela - 27 maj 2009 06:08

...tänk om man skulle ta och gå till jobbet då... ? Det låter ju överjävligt roligt så jag tror jag skuttar iväg direkt! Woho!

Av Mela - 26 maj 2009 19:47

Känns som om min kropp väger 200 kilo. Minst! Varenda rörelse, varenda steg kräver viljestyrka för att utföras.

Så nu räknar jag dagarna, dagarna till det blir lättare och dagarna till semestern! Först ut är Sweden rock, nästa onsdag runt 05 drar vi! Yay! Sen blir det nog Thailand över midsommar (och viktigast undertecknads födelsedag!) i en vecka... sen 3 veckors chill på olika landställen... sola, bada, läsa, äta, mysa, lösa korsord osv osv...


Idag har vi firat Kitty som fyllde 5 år idag, hurra hurra!! Bullar till frukost och ett litet paket, tidig hämtning från dagis, tårtköp, önskemiddag och presentöppning... tror mp3-spelaren var en hit! Hon satt i soffan och diggade i säkert 20 minuter och fullständigt iggade oss! :)

Av Mela - 24 maj 2009 22:23

familjeliv.se kommer snart få sig en till gnällare i sitt forum...

This Perfect Day says it best... "and there is no room for someone like you"

Av Mela - 24 maj 2009 15:51

Nån stackare som ville veta hur långt det är Djurgården runt...

Hoppas att ni ser bilden ordentligt! Annars kolla här: http://www.google.se/search?q=l%C3%A4ngd+runt+djurg%C3%A5rden&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:sv-SE:official&client=firefox-a

Och hoppas att stackarn inte tror att det tar 80 dagar...



Av Mela - 24 maj 2009 11:23

Har haft ett par dagar av stillestånd i livet, inget vettigt hände, inget värt att skriva ned... eller visst har det hänt grejer, men saker jag av olika anledningar inte kan berätta om. Ett faktum som jag hatar! Jag älskar att berätta saker, hatar att behöva hålla saker hemligt. Jag är en pratkvarn och en sladdertacka!! Tålamod är ingen dygd jag besitter...


Så... har haft lång helg, umgåtts med olika konstellationer av familj. Min far i torsdags, J´s bror med familj i fredags och mammi igår. Mysigt hos allihopa. Hos J´s bror lekte jag mest med deras lilla som charmade med paprikor och dreggel!


Idag har vi tackat nej till middag hos min mormor till förmån för att städa. Pest eller kolera. Åka pendeltåg till Södetälje eller dra fram dammsugaren? Fördel Södertälje: Gratis och mat lagad av någon annan. Slippa städa.

Nackdel Södertälje: Pendeltåg och pendeltågstidtabellen för söndagskvällar. Smutsigt hemma.

Städning vann. Städning tråååååkigt!!!


Nej, nu ska jag väl sluta maska och börja... ett, två, tre...


Ovido - Quiz & Flashcards