Alla inlägg under september 2009

Av Mela - 30 september 2009 12:13

Ligger hemma med feber. Fryser och huttrar. Har varit vaken i ett par timmar och suttit i soffan men nu tänker jag gå och lägga mig igen...

Av Mela - 25 september 2009 06:03

Idag arbetar jag min sista officiella dag på Finska returen. Mitt Finland, mitt kungadöme där jag var ensam härskare, ska jag nu lämna över i händerna på någon annan. Känns mycket, mycket skumt... det har liksom varit "Du och jag, Finland. Du och jag" precis som för Emil och Alfred.

Men på grund av liten terroristapa så kommer jag inte kunna ta hand om Finland som det förtjänar! Eller i alla fall så kommer jag inte kunna lyfta tungt och bära pall och sånt och då funkar det inte riktigt.

Nej, så på måndag börjar jag alltså min nya tjänst. Returadmin. En tjänst vi inte haft förut så jag får pilla och peta och hitta på hur det funkar medan jag håller på... hoppas bara jag de har fixat mig en dator tills på måndag, annars blir det jobbigt!


Mysfredag idag och löning, så idag blir det smaskfrukost! Wienerbröd... eller kanelbullar... katterna har också fått smaskfrukost. Upptäckte att deras torrfoder var slut så idag blev det mjukmat för hela slanten! Har tre mycket lyckliga katter just nu, till och med Iggy vräker i sig! Hon som alltid brukar rata mjukmat och så slutar det hela med att jag får dåligt samvete och går ut och köper grädde till henne. Men inte idag... :)


Av Mela - 24 september 2009 18:55

... och helt plötsligt så hade jag migrän. Ångrar att jag tog huvudvärkstabletter för dom spydde jag ut rätt fort... Snål som jag är! haha... Mår lite bättre nu efter spyningen men inte alls bra. Bajskorv!

Av Mela - 21 september 2009 19:52

Var hos barnmorskan idag på morgonen. Mycket har hänt sen sist! Har crazy lågt sockervärde, vilket jag inte trodde. Inte med tanke på hur mycket socker jag sätter i mig... mycket nöjd med detta säger jag och stoppar ner handen i godispåsen! Och som grädde på moset, pricken över I:et och glasyren på kakan så har jag "bara" gått upp 3 kilo! Det firar vi med lite cola! Låg blodtryck som vanligt, järnet är åt skogen och apans hjärtslag ligger på 136... enligt mor min så betyder det pojk! Någon som vet hur vetenskapligt sant sånt här är?

Av Mela - 20 september 2009 19:26

Jag gick alltså och blev blond igår. Avfärga bort allt det gamla röda (såg ut som en rysshora efter avfärgningen, blev MYCKET nervös inför hela idén att blondera mig av detta) och sen på med färg! Blev en ganska så schysst färg, lite mer askblont uppe, honungsaktigt med inslag av rödblonda slingor... låter ju som en fucking mess men det ser bra ut! Ingen färghjälm här inte... haha...

Det som återstår nu är att utvärdera vilket som känns bäst, rött eller blont... ska ge det lite tid, för jag tycker ju någonstans att jag blir lite blek ut och är lite mindre synlig utan det röda barret!


Idag har min kära karl slitit i Sumpan igen, han var där igår med! Så himla duktig! Jag och Kitty hängde hos mammi större delen av dagen och åkte sen hem för duschning, nagelklippning och matlagning!


Och blir apan i magen en tjej så fick jag är superbt förslag till namn från filmen vi såg igår, Stockholm Boogie. Terrorese!!! Målar upp en perfekt bild av hur min lilla apa är! En riktig liten terrorist! Hoffe eller Jerka är däremot inga bra namnförslag! :)



Av Mela - 19 september 2009 16:27

Sitter hemma hos mammi med en sunkig vit t-shirt på mig och kladd i håret...vad har hänt? Och hur ska detta sluta?

Update kommer senare!

Mammi har just kommit ner från vinden med typ tusen kartonger med babystuff och gamla leksaker, yay! Bl a alla mina gamla ponniesar och min rosa fuskpälskappa som jag ville ha även på sommaren. Ska gå igenom dessa nu... men snart dags för mer kladd i håret gah!

Av Mela - 14 september 2009 20:42

Ville ha Daimglass, fick Daimglass! Daimglassen myser nu i magen! Själv myser jag med stort svart fluff brevid mig i soffan... han är så söt med mat i "skägget"! Pratar alltså om min kattkille, inte min människokille! :)


Gick och jobbade i morse fast jag fortfarande har ont i bäckenbotten... gick rätt bra! Bestämde tillsammans med Katja att vi ska börja publicera "dagens Bonveroutfit" här på min blogg... om jag lyckas fixa så jag kan skicka bilder hit så kanske det dyker upp såna i framtiden! För vi är ju fett snucka på jobbet!


Dagens minus, min BH har gått sönder. Bygeln har lyckats punktera tyget och försöker nu punktera mitt högra bröst. Dåligt!!

Dagens plus, packade upp en till låda.

Av Mela - 13 september 2009 21:14

Klarade av att laga mat, yay! Och gott blev det... ibland glimmar jag liksom till :)

Matlagning är ju annars inte min grej, kan några få saker... men dessa saker är jag kung på istället! Resten är jag sucky-sucky på...

Gör fortfarande förjävla ont i bäckenbotten, känns som jag har fått en fet smäll mellan benen. Kategori pungspark/cyklat på herrcykel, glömt av det och hoppat ner på stången-ont. Varenda steg är en plåååååga... Är det vanligt att få ont där pga att man lyft något tungt? Ryggen ja, men där?

Well, well snart sängdags för moi och förmodligen en eller två kelsugna kittisar... J är väl pigg som vanligt på söndagskvällar och kommer att vägra sängen. Mer space för mig och katterna! woohoo!

Ovido - Quiz & Flashcards