Alla inlägg under november 2009

Av Mela - 24 november 2009 19:47

Börjar tröttna rejält på ryggvärken nu, men jag vill verkligen inte gå runt på Citodon hela tiden heller... känns inte helt bra med tanke på hur jag reagerar på dem, hur reagerar då inte apan? Vill ju inte ha en liten mellow knarkapa...

Mellow, bra. Knarkapa, mindre bra.


Fick lära mig igår att det inte finns sockerdricka i Finland. Och drog ju då så klart slutsatsen att det är därför finnarna är ett sådant kargt och olyckligt folk med så hög självmordsstatistik. Så jag och Anna ska starta vad folk i tusentals år framåt kommer benämna som sockerdricksrevolutionen, som i första hand går ut på att göra finnarna lite lyckligare, för det går ju inte att förneka att sockerdricka är flytande lycka? Allt ser schysst ut och verkar vara frid och fröjd. Men vänta, vad är det där? Är det något finstilt vi skymtar? Den första är ju så klart gratis och vill man fortsätta vara sockerdricksbubblig i magen och lycklig så är det ju ganska självklart att jag och Anna får agera tvåvåldshärskarinnor (för vi vet ju ändå faktiskt bäst) och således ha det finska folket förslavat. Men det är bara en liten, yttepytte detalj som inte är något att hänga upp sig på!

Länge leve sockerdrickan!!

Av Mela - 23 november 2009 20:12

Fy, så sugiga måndagar är! Hela luften dallrar liksom av sugighet, även om dagen rent händelsemässigt kanske inte suger mer än andra dagar.

Idag hade jag dessutom ont i magen, magsäcksont och någon konstig form av mensvärksont. Ja, utan själva mensen då... har haft det i ca en vecka eller nåt nu, till och från. Irriterande.

Fick vara bitter i morse iaf, det var trevligt! :) Totalsågade J och en jobbarkompis vid fotknölarna när de började prata om stora tvapparater och att vi borde köpa en ny och ställa in min kära gamla tjockis i Kittys rum. Som av en händelse så satt en reklamskylt uppe precis där vi satt på blå pärlan som handlade om små flickor i Etiopen som får bära risknippen tyngre än de själva flera mil varje dag. Tyckte det ställde tv-diskussionen i perspektiv. Jag älskar att förvandlas till bitter-Asta 85 bast. Hon är gullig... tror dock inte att någon annan tycker det! hehe... hur som, så när jag kom hem bestämde jag mig för skita i julklappar till många och köpa grejor på ActionAid istället, som förra året köpte jag en get i mammas namn. Tycker jag att ni också ska göra! www.actionaid.se Så allt Asta står för är inte helt bad, fler borde börja digga henne...


Ljusglimten denna dag var att åka hem, lösandes sudoku med bra musik i öronen. Såna stunder av total hängivelse åt att göra ingenting, tänka ingenting och inte umgås är guld. Bara vara, that´s is teh shit!

Av Mela - 22 november 2009 21:19

Fördel nummer 2 med att ha varit ensam i helgen:

Välkommen hem-sex.


Har haft en skön söndag idag. Vaknade hos mamma, drack lite kaffe, diskuterade svininfluensan och konspirationsteorier (http://konspirationer-och-sanningar.blogspot.com/search/label/Svininfluensan och http://planetxnibiru.blogspot.com/2009/09/svininfluensan.html), gav mig ut på hemligt uppdrag för tomtens räkning, åkte hem, gömde paket,  städade, tvättade, diskade, tog en tupplur, separerade frysta lövbiffsskivor, surfade och sen kom älsk hem!


Nu pratar han med sin far i telefon, jag har ätit lite och är inte så där jättetrött... som vanligt på söndagar! Har haft peptalk med min plastlåtsasstorasyster per sms, stackarn har både urinvägsinfektion, magkatarr och ett starkt hat mot Camilla Läckberg på hjärnan. Men jag tror jag lyckades muntra upp henne med fantasier om att Camilla och Robinson-Martin förmodligen kommer dö tillsammans i en lavin eller smitta varandra med roliga könisar och avlida!

Av Mela - 21 november 2009 15:09

Klar fördel med att vara ensam hemma:

Jag är enväldig DJ och härskare över musiken som spelas. Och jag behöver inte tänka på att det låter för jävla illa när jag sjunger med eller bekymra mig om att låttexterna. (Speciellt jobbigt är det när jag råkar spela t ex Dit kuken pekar eller I love to say fuck när Kitty är här, tror inte jag kommer vinna några populäritetspris för den! muhaha)

Av Mela - 21 november 2009 14:56

Blev inget extravagant igår inte. Åkte hem, köpte smask (inte på nya ICA på Liljeholmstorget. Gick in där först men när jag såg att köerna var så långa att folk faktiskt svimmade i dem så lämnade jag walk over), slötittade på tv, brände inte fötterna på pizza, letade upp gamla favoriter på Youtube typ Misfits, löste lite korsord, tog en Citodon och gick och la mig. Galet spännande gräsänkeliv jag lever muhahaha...

Ska om en stund åka in till stan, kanske ta en kik efter julklappar till J men framförallt åka hem till mammi. Umgås lite, äta kanske och har jag övertalat henne och lillebror att gå på bio! Vi enades om att skippa larviga vampyrfilmer, herregud Twilight var ju så allvarlig att den blev komisk och den nya ska tydligen vara ännu värre men med sämre bildspråk. Yay, det vill jag ju betala massa pengar för att se... jawohl?

Vad som händer sen är inte spikat än dock... trötta tjockisar verkar ju inte vara folks förstahandsval att hänga med :P

Kanske ska ta ett Dr Snuggles-maraton i natt?


Gulligull!

Av Mela - 19 november 2009 21:19

Började dagen med barnmorskebesök! Blev ju inget förra veckan eftersom jag var sjuk då...

Magen ligger på 31 cm, stor och rund! Blodvärdet har blivit lite bättre, blodtrycket låg som vanligt. Apan har ett litet galopperande hjärta med 156 slag i minuten! Ligger med huvudet neråt, inte fixerat än dock... så jag kan vänta mig mer kullerbyttor ett tag till framöver, woohoo! Så allt är frid och fröjd på den fronten... :)


Jobbmässigt går det också bra, känner att det börjar ge utdelning det jag gör.


Åt mysmiddag med J på Bishops arms som ligger vid Slussen. Var ju tvungna att prova den som ligger nära den dära fantastiska lägenheten som jag är så förälskad i! J drar till Linköping i helgen och lämnar en umgängessugen gräsänka här hemma! Vore kul att gå ut... hoppas kunna hitta på nåt kul! Hojta till om nån är sugen på att umgås med en trött tjockis... ;)

Av Mela - 18 november 2009 19:11

Alltså, det är ju rätt mysigt i alla fall. Att betala räkningar. Eller rättare sagt; få räkningarna, lägga in dom på banken direkt, pyssla med ocr-nummer, luta sig tillbaka, inte behöva tänka något mer på det och känna sig lite duktig. Och jag är allvarlig när jag skriver det här. Jag har många, många pengar kvar. Både på räkningskontot, vanliga kontot, sparkontot och lite grann på matkontot. Det går liksom ingen nöd på oss! I like!Inga avbetalningar, inga skulder (förutom freaking CSN som vill ha stålars den här månaden), alles is gut! Jag skulle med lätthet kunna gå och köpa mig en t ex ny helt OK tv i morgon och casha den, speciellt som kostnaden skulle delas mellan mig och J. Sen att J förmodligen inte tycker att den tvn är den ultimata är en annan sak... hehe... så det är väl därför vi väntar med tv-inköp som en julklapp till oss, då vi har hunnit spara ihop ännu lite mer pengar, kan köpa en dyrare (gud, vet varför! Men jag låter karln få sin vilja igenom, jag bryr mig inte nämnvärt om storlek, bild och speciellt inte ljud... ) och detta utan att något konto kommer att blöda.

Antar att det kommer bli liiite mer knapert när jag går på föräldrarledighet... men, men... känner mig lite orolig, men det löser sig! Speciellt som vi förmodligen kommer att bo billigare iom att vi kommer bli tvungna att byta bostad. Inget ont som inte har något gott med sig, right? Usch, va äckligt positiv jag är idag! Känner knappt igen mig själv... :D

Av Mela - 17 november 2009 06:11

Tungrodd dag igår, bara att vara tillbaka på jobbet var ju jobbigt nog. Att se skiten liksom. Men sen trötthet på det, motivationsgraden, jaga igång folk igen, vädret, mörkret... blääää. Och grädden på moset och vinnare av dagens värsta (som oftast): Lidingöbanan! Denna blåa pärla som likt en orm slingrar sig mellan Gåshaga Brygga och Ropsten. Denna legendar, Lidingös stolthet och antika jävla tinnitusframkallande skrothög! Och har man redan tinnitus och tror att man är safe, oh no... den ger en hjärnskakning också! Hur som så skulle det ta mig fan gå fortare om den drogs av hästar... och förmodligen tystare och smidigare. Kan hålla timmeslånga monologer om hur mycket jag älskar Lidingöbanan. Och sleazerockare.Och Foppa-tofflor.

Ovido - Quiz & Flashcards