Alla inlägg under juli 2009

Av Mela - 19 juli 2009 01:07

Precis hemkommen från en spontan utekväll. Inte så lång som utekvällar brukade vara och ganska så mycket torrare, om man säger så! Skämde bort mig själv med att lukta på mina vänners öl... :)

Besökte nya Trädgården, me no like! Me miss gamla Trädgården. Me miss vattentoaletter och sköna sittplatser. Bajamajorna och bildäcken gav starka vibbar av festival och fjortisfylleställe i skogen. Vilket inte är något jag vid 24 års ålder känner mig speciellt lockad av. Festival i all ära, men på ett uteställe?

Många gratulationer till apan och nya lägenheten och väldigt trevligt att spendera en kväll med vänner dock! Det vägde upp bajamajorna :)

Av Mela - 16 juli 2009 23:14

Saknar bra sömn, bra och mycket sömn. Är så trött just nu... Har blivit så fruktansvärt lättväckt på morgonen, och nyvaken och grinig som jag är då låter alla ljud så mycket mer. Ljud som ekar och håller mig vaken. Typ tumsugningar, tumsugningar som låter som om tummen sprutade ut socker vid tillräckligt hårda sugningar!

Gissa om jag nästa vecka, min sista semestervecka, ska ägna mig åt denna fantastiska sysselsättning? Min älskade hobby, livets salt, ljust i mitt liv. Sova. Sova tidigt, sova middag och sova länge. All day, everyday. Måste ju liksom passa på innan apan dyker upp, right?

Av Mela - 15 juli 2009 00:53

Har just lyckats slå två herrar i scrabble. Det som här verkligen är värt att nämna är att dessa två herrar båda har engelska som modersmål/huvudspråk.

Jag är ett geni och en mästare. Bara så att ni vet!

Av Mela - 14 juli 2009 21:09

Jaha, precis som J och jag förutspådde så fick jag samtalet idag. Idag på väg till tåget ut till Muskö, exakt och precis som vi hade förväntat oss! Ska starta upp en betalnummerlinje och börja spå folk för brödfödan!

Nog fick vi lägenheten allt! En trea på 87 kvm i Årstadal står nu gapande tom och bara väntar på oss... så nu måste jag få tag i min hyresvärd, säga upp kontraktet, skriva nytt kontrakt, hålla tummarna för att en ny hyresgäst till min nuvarande lägenhet hittas FORT för dubbla hyror har vi råd med speciellt länge, adressändra, fixa med telefon-, el- och andra bolag, PACKA, rensa vinden, slänga skit... *andas*

Och det bästa (värsta) av allt vet ni vad det är? Jag absolut HATAR sånt här!!! Jag HATAR förändring, jag HATAR att ringa samtal, jag HATAR att packa. Och jag HATAR att packa upp!!!! Allt detta ger mig ångest, FET ångest. Och eftersom *trumvirvel* jag är gravid så har jag så klart slutat äta mina antidepp! Jag har miljarder konstiga hormoner som flyger runt och gör kullerbyttor i min kropp som gör mitt humör mycket svängigt. Jag vet inte hur jag ska klara av detta.

Helt seriöst. Det kommer inte att gå. Speciellt utan cigg också, på allt det andra!!! Fuck!!!

Av Mela - 13 juli 2009 14:12

Idag hade jag tid hos barnmorskan för att vi skulle få lyssna på apan i magen. Döm om min förvåning när det snarare än apa lät mer som en liten stressad häst därinne! Klippetiklippetiklopp... fort, fort och om och om igen! J har ju fått höra det där ljudet förut men både jag och Kitty blev mycket fascinerade!

Hur som helst tänker jag fortsätta tänka på bebisapan som just en bebisapa, kan ju inte hålla på att ändra djur hela tiden. Men nog lät det som en häst alltid...

Av Mela - 12 juli 2009 09:45

Vaknar upp hemma hos mamma, nästan väckt av Lollo. Glad att jag hann upp innan mamma och Kitty bar in henne i sängen!


Kom hem från landet igår, tillbaka till kattfluffet överallt och inte 3 vällagade mål mat om dagen längre. Det var gott, kommer att sakna! Hatar att laga mat. Dessutom tycker mitt kök inte heller om att laga mat, så det brukar inte bli så bra när jag väl försöker. Det är liksom omöjligt att koka potatis på min spis! Folk med mindre förtroende för mig brukar fråga om jag verkligen satt på vattnet när jag har försökt. Försäkrar vid gravar och har inga fingrar i kors, vattnet var på! Potatisen var i vattnet, som var i kastrullen, som stod på en varm platta. Ändå blev potatisen aldrig mjuk. Efter 40 minuter (dubbelt så lång tid som det brukar!! Har läst på om ämnet!!) var de fortfarande inte det minsta genomkokta.

Andra mer lyckosamma kockar har också försökt, 2 misslyckades och 1 lyckades. Så ett undantag bekräftar regeln. 

Av Mela - 7 juli 2009 21:03

Fortfarande på landet, ingen sol i syne. Bara regn och rusk. Men sköna promenader med stor björn, korsordslösande, gungstolande och tvtittande (och av gammal vana och oskriven lag tittas det enbart på ettan, tvåan eller fyran, fast det finns en box).

Hoppas på ett bad eller två imorgon, några små fläckar av blått suktelimuktar om fint väder... 


Fick samtal idag om en lägenhet jag och J har varit och tittat på genom bostadsförmedlingen. Vi har stått tvåa i kön i evigheter men ettan har antingen dragit sig ur eller inte blivit godkända!!! Så nu ska vi skicka in arbetsgivarintyg och annat och sen är det bara att hålla tummarna! 

Det är en jättefin trea i Årsta, precis vid vattnet och vi behöver desperat större nu... med en bebis på väg, en 5-åring och 3 katter är inte en tvåa optimalt direkt! 

Av Mela - 6 juli 2009 19:52

Är nu ute på farmor och farfars landställe och myser! Tyvärr är ju inte vädret helt hundra, hoppas på badväder imorgon dock... vill ligga vid Tenan i solen och ta ett svalkande dopp då och då, vore perfekt!

Annars är det ändå helt underbart att vara ute i friska luften, ta skogspromenader med vovven och sånt! 

Men jag blir såååå trött av lantluft! Var tvungen att ta mig en liten tupplur på eftermiddagen... 

Ovido - Quiz & Flashcards