Alla inlägg under augusti 2009

Av Mela - 31 augusti 2009 19:41

Efter att ha jobbat hela helgen så fick jag idag ledigt, sweet!! Fick sova ut men efter det var det inte mycket till vila! Mamma och mormor kom hit strax innan 12 och fram till kl 16 hann vi (mest de två iofs) packa ner större delen av vårat bohag! Heeeeelt galet!! De borde ju starta en pack- och städfirma... :)

Tack snälla ni för all hjälp... utan er hade vi varit totalt körda!! Gull!


Nu sitter jag i soffan med huvudvärk, illamående och nys/täppt näsa. Har en kelig, spinnande katt i huvudet och en klo i axeln... vilket ändå är rätt mysigt.

Men jag vill bara att allt det här ska vara över snart, flytten och hemsituationen och graviditeten i kombination tar knäcken på mig. Jag vet exakt hur hemsk och egocentrisk jag låter, men någonstans så måste det vara ok (och dags) att sätta mig själv i första rummet. För jag gör inte det så kommer jag snart hamna på hispan. I absolut värsta fall. Men går det så långt att jag känner att det är på väg dit då flyttar jag hemifrån ett tag. Bäst för alla tror jag.

Av Mela - 28 augusti 2009 22:06

Jobbar hela helgen. Har iofs landat världens softaste jobb! Går runt och stör alla stackare som inventerar med "Går det bra?" "Inga problem här?" och delar med mig av min enorma visdom när det kommer till inventeringar. Soft men jävlars vad jag går! 17078 steg tog jag igår bara när jag vandrade runt mellan de olika teamen! Lite halvens trött i både fötter och vader... :)


Provade att dricka kaffe idag på dagen... kan meddela att det var en liten apa som gillade det. Tog 3 minikoppar kaffe vid olika tillfällen under dagen och efter varje gång började den studsa, och som sagt... apan brukar vila på dagarna! Så jag antar att koffein biter på den lille... undrar om den kommer sova bättre i natt då? Fast det är väl att hoppas på för mycket med tanke på att den är vaken och bufflig nu... känner på mig att den kommer att bli en överjävlig och obstinat liten sak... precis som mamma sin! :)

Av Mela - 25 augusti 2009 18:50

De senaste dagarna har all min livslust och glädje runnit ur mig. Känner inte längre någon längtan efter den 14 januari för jag kommer ändå inte kunna njuta av tiden fram tills dess. Allt jag känner är stress, press, panik, ledsenhet, oro inför framtiden, överväldigande trötthet... Letar efter flyktvägar och då och då ångrar jag vissa beslut...

Av Mela - 23 augusti 2009 20:33

Har packat en shitload idag, gått igenom massa lådor och slängt ungefär en fjärdedels regnskog i pappersarksformat. Allt detta mellan ungefär 200 miljoner nysningar. J hintade lite försiktigt om att jag kanske möjligtvis är lite allergisk mot damm... en av de värsta förolämpningarna jag någonsin fått, han vet precis vad jag anser om sånt! Allergier är bara för mesar och dessutom bara en undanflykt och hittepå. Jag är stor och stark och snygg och är inte allegisk. Basta! ;)

Av Mela - 22 augusti 2009 22:32

Pratade med min mor nyss, om allt möjligt... bland annat om hur trött jag är nu när jag är gravid. Att eftermiddagsvilor is teh shit, men att det bara funkar på helgerna. Fick dock en liten uppenbarelse, jag är ju faktiskt med i fackstyrelsen på jobbet... tror ni att jag kan dra igång en strejk på jobbet för rätten att ta en tuppis på eftermiddagen?

Av Mela - 22 augusti 2009 22:03

Sådärja! Då kan vi stryka ett stort inköp från listan. Idag åkte vi och köpte oss en barnvagn. En schysst begagnad sak. Jag hade inte fattat hur sjukt jävla dyrt barnvagnar är! Det är ju inget prisindex jag har hållit koll på så att säga... fick allvarligt talat en chock när jag fattade att folk faktiskt kan lägga 10000 kr på en vagn!!!

2000 kr fattigare men en vagn rikare... kanske ute i lite väl god tid, men va fan! En sak mindre att oroa mig över!

Av Mela - 20 augusti 2009 20:37

Även om Kitty hade en lugn natt så fick jag ändå inte sova... vaknar ta mig sjutton flera gånger och kan sen bara inte somna om!! Börjar kasta misstänksamma blickar mot magen och bebisapan... bebisapan har varit vääääldigt lugn på dagarna, rör sig sparsamt vilket borde betyda att den vilar/sover... lägger ihop ett och ett och plötsligt faller pusselbitarna på plats! Det är apan modell mindre som väcker mig! Jag vet nog hur mycket den där lille kan röra sig och böka och göra kullerbyttor... och nu har den fått för sig att göra det nattetid!!! Hämnd, jag kräver hämnd!!! Men hur hämnas man på en ofödd liten marodör? Kan ju inte riktigt dra in veckopengen... grrr... ;)

Av Mela - 19 augusti 2009 20:07

Idag har varit den mest meningslösa dagen i mannaminne! Jobbet är FÖR lugnt. Jag är ingen person som uppskattar stress speciellt mycket, men att ha någonting att göra är ju trevligt!!

Tursamt nog var det styrelsemöte för fackklubben på eftermiddagen, massa snack och chans att träffa folk från man annars inte träffar så ofta! Tog hela eftermiddagen... dagens räddning! :)


Hoppas på att få sova bättre i natt, flera nätter i rad nu har Kitty vaknat av mardrömmar och gråtit. Gick upp i natt vid 1 för att trösta men lyckades sen inte somna om själv förrän vid 3... sen hjälper det ju inte att jag vaknar upp kissnödig stup i kvarten! Det är ingen dans på rosor att ha en vild apa i magen! haha... jag som inte brukade vakna för någonting förrut! Nu finns det två barn som har kommit och brutit den lilla strimman av ren sovlycka hehe...

Ovido - Quiz & Flashcards