Alla inlägg under juni 2009

Av Mela - 30 juni 2009 19:38

Försökte balansera en tallrik med Billys pizza, bestick och en 1,5 liters cola i ena handen medan jag tänkte försöka släcka lampan i köket med den andra. Det gick inte. Pizzorna landade så klart först på min fot och sen när på golvet. Och där stod jag med kokhet tomatsås över hela foten, skrikandes mycket fula ord och den enda mat jag hade hemma på golvet.

Nu sitter jag i soffan med foten i en skål med vatten och utan mat i magen. Sjukt klantig... sjukt!!

Av Mela - 29 juni 2009 20:39

Veckan innan semestern suger alltid, och även så denna gång! Herregud, va motivationen är på topp! Tur att jag inte har så överdrivet mycket att göra och inget som är stressigt...


Jag har tre utslagna katter, en Fenton (svart och fluffig) som ligger halvdöd på en matta, Ozzy (vit och korthårig) som på något outgrundligt sätt också lider av värmen och så en Iggy (liten, tjock och grå) som har mysigare än någonsin! Hon är katten som ligger på tvn eller vid ett element på vintern, nu letar hon upp alla solfläckar som finns och ligger och fläker ut sig i den. Eller lägger sig högst upp på bokhyllan. Hon är som sin människomamma, en värmejunkie!

Försökte leka apport (dvs jag skjuter iväg en hårsnodd, hon sladdar ut i hallen efter den och kommer tillbaka med den i munnen för en omgång till)med Ozzy tidigare, det är hennes favvolek, hon tittade på mig som om jag inte vore klok... Tror dom saknar att inte kunna gå ut som hos exets mamma...


Sen har jag en sambo bredvid mig i soffan, han spelar ett nytt bilspel och handsvettar ner hela kontrollen.

Alles som vanligt mao!

Av Mela - 28 juni 2009 20:24

För alla som inte har hängt med så kom mina älskade kattskrällisar hem idag! De har ju varit på semester hos exets rara mamma och levt lyxliv i typ en månad... Tror att de har levt på skinka och grädde hela tiden... Lilla Iggy Puff är aningens rund om magen! :)

Dom är dock inte helt nöjda just nu, med att vara hemma alltså. Fenton går mest omkring och ser grinig ut, Ozzy är förvirrad som vanligt men Puff verkade ändå rätt nöjd när hon kom. MEN jag fick just en fet diss av henne. Hon traskade omkring här i godan ro, jag ropade på henne för lite mys och vad gör hon? Jo, vänder på klacken, lyfter upp svansen och visar stjärten. Tack, verkligen... känner mig omtyckt, verkligen...

Men det gör inget! Är bara så glad över att ha dom hos mig igen att jag bara går och fånler och sjunger fåniga sånger om dom! :)

Av Mela - 28 juni 2009 18:07

I have an announcement to make!

Kan inte säga det bättre än så här:

Ingen mer Fernet Branca, eller dylikt, för mig på mer än ett år. Ingen sprit, inte äta haj mer än högst 2-3 ggr per år osv, men gärna tokmycket grönsaker och frukt!

Förstår ni vart jag vill komma?

Jag har en apa i magen, en liten soon to be pain in the ass-apa! Eller två apor, som pappa apa stenhårt tror.

Är nu i tredje månaden och börjar få mage... inget illamående, men dock en tråkig ny avsky mot vitlök (vilket suger). Jag är trött som en gnu och irriterad över att jag inte orkar och klarar av att göra lika mycket som tidigare!

Well, slut på announcement och förhoppningsvis början på ett bättre och mer kontinuerligt bloggande!

Av Mela - 22 juni 2009 00:05

Tillbaka från Rom... nästan så jag hoppades på att tappa passet så jag slapp åka hem... *suck*


Nu sovdags, om några timmar är vi tillbaka på jobbet. Tjoho.

Av Mela - 15 juni 2009 22:51

Uppdatering angående febern, feber borta! Hosta, illamående och trötthet i kroppen, kvar. Men jaja... i morgon drar jag, J, mamma, Loll, Theo och Illjam till Rom! Så allt de där kroppsliga besvären får snällt stå tillbaka för sol, sightseeing och mys!


Och vad ni än tror er veta, även om det står någonstans så fyller jag INTE 24 på lördag! Bara så att ni vet! :p

Av Mela - 13 juni 2009 00:45

Fick ett hemskt uppvaknande så här mitt i natten.... det är bara 7 dagar kvar... en vecka!!! Fuck it...

Av Mela - 11 juni 2009 16:26

Efter 4 dagar med hög feber som vägrar att ge med sig så ringde jag vårdguiden, de rådde mig att gå till doktorn. Så det ska jag göra nu, har en akuttid om ett par timmar. Vet inte riktigt hur jag ska orka ta mig dit dock, orkade knappt kliva in och ut ur duschen! Alla kroppsdelar känns som de vore gjorda av bly och jag darrar som ett litet asplöv med crackabstinens!

Men det ska bli skönt att gå dit, känner mig lite orolig just nu...

Ovido - Quiz & Flashcards